Idei pentru părinți, auzite de la Urania Cremene


Urania Cremene parenting Alex Iordache

Eu încă nu am copii. Nu am copiii mei. În schimb am 5 pici alături de care timpul trece altfel, alături de care trăiesc emoții noi, și pe care mă bucur mereu să-i revăd. Mă bucur împreună cu ei de orice pas, de orice reușită și de orice cuvânt rostit sau scris. Mă bucur atunci când  încep să țină pixul corect, când formulează cereri sau încep a-mi face complimente.

Mă bucur fiindcă sunt copii frumoși, deștepți și într-o oarecare măsură ai mei.


Când am găsit întâmplător pe facebook seminarul de parenting, m-am gândit:

-Hmmm, sună interesant.
-Dar nu ești părinte?
-Oarecum sunt. Plus, este gratuit.
-Superb.
-Este la Casa Nunții Noroc.
-Și mai bine 🙂 Până acum o lună locuiam alături și tare mă mai enervam pe ei. Oricum, când am intrat înăuntru…. Frumossssss….

Nu știam cine este Urania. Am mers condusă de curiozitate. Și a meritat.

Am rămas încântată: un seminar superb cu idei, tehnici și momente calde, o sală plină de părinți curioși, multe graviduțe și mulți psihologi 🙂

Seara a început cu sarcina să ne arătăm pozele copiilor noștri la vecini.  Hei, eu poze cu copiii mei am o sumedenie 🙂

Multe din cele spuse de Urania le cunoșteam și totuși a fost util să le aud explicate într-o formă și manieră nouă.

  • Ideea de a face Gândirea Vizibilă mi-a plăcut cel mai tare, căci este practic imposibil să înveți ceva al cărui mecanizm nu-l poți vedea.

Nu vezi ⇒ nu poți înțelege ⇒ nu poți copia ⇒nu poți învăța.


Aici putem include multe, dar în special managementul emoțiilor și al timpului. Căci aceste lucruri picii le pot învăța doar de la părinți. Ei ar trebui să vadă procesul gândirii părinților, pentru în viitor a-l putea învăța și personaliza.

Alte idei care mi-au plăcut au fost:

  • Copilul până la 2 ani nu e ok să aibă acces la Gadgeturi.
  • Copiii din ziua de azi au prea multe activități controlate și prea puțină joacă independentă.
  • Bucurați-vă de greșelile copilului, fiindcă ele sunt oportunități de învățare. Cât timp copilul le face într-un mediu controlat/sigur acestea vă pot aduce multe beneficii.
  • Și ceea ce eu mereu le zic la părinții cu care lucrez: Odată ce copilul a învățat ceva, el trebuie mereu să facă acest lucru independent.

Și cel mai amuzantă ideie a serii pentru mine a fost: Nu vorbiți la plural, vorbiți la persoana 1.

Imaginați-vă o doamnă matură care spune: Noi încă purtăm pampers 🙂

hh

Dacă aveți vreodată posibilitatea să mergeți la un seminar de-al Uraniei, să mergeți neapărat.
Merită.

Leave a Reply

